Thursday 2 April 2015

KELEBIHAN PROTEIN SOYA

Mari berbicara mengenai...
KELEBIHAN PROTEIN SOYA

Protein Soya merupakan protein berkualiti tinggi yang diasingkan daripada kacang soya. kebanyakan daripada lemak & karbohidrat kacang soya itu telah dikeluarkan, meniggalkan protein yang kaya nutrien & menyenyangkan yang menawarkan pelbagai manfaat daripada kesihatan jantung sehinggalah pengurusan berat badan.

Protein Soya merupakan protein berasaskan tumbuhan lengkap. Mirip kepada protein binatang, ia menyediakan badan kita dengan rangkaian lengkap asid amino yang diperlukan.

Protein Vegeterian lengkap ini mempunyai fitonutrien yang wujud secara semula jadi bagi menggalakkan kesihatan, menyediakan tenaga untuk aktiviti harian & memenuhi keperluan asid amino bagi kanak-akank yang sedang membesar & juga untuk orang dewasa.

Menurut Pentadbiran Makanan & Dadah AS (U.S. Food and Drug Admiinstrstion), pengambilan sebanyak 25 gram  protein soya sehari sebagai sebahagian daripada diet yang rendah dalam lemak tepu & kolestrol boleh mengurangkan risiko serangan sakit jantung. Enam belas (16) negara lain juga telah memperakui dakwaan kesihatan jantung bagi protein soya ini.

Protein Soya juga menjadi tambahan yang amat membantu bagi program pengurusan berat badan jangka panjang, kerana ia membantu mengurangkan rasa lapar. Ia terbukti dalam kajian klinikal sebagai menyokong pengurangan berat badan di samping menyokong jisim badan tanpa lemak.

Kajian juga menunjukkan bahawa protein berasaskan tumbuhan yang popular ini menyokong pembinaan otot & membantu meningkatkan kekuatan semasa latihan senaman rintangan.


Fakta Utama
• Protein berasaskan
tumbuhan berkualiti tinggi
• Menyediakan semua asid
amino perlu
• Protein sangat mudah
dicerna


Manfaat Utama
• Membantu membina dan
memperbaiki tisu badan
• Menyediakan tenaga dan
stamina
• Memuaskan rasa lapar dan
menimbulkan rasa kenyang
• Menyokong jisim badan
tanpa lemak
• Mengurangkan risiko
penyakit jantung apabila
diambil dengan jumlah
yang sewajarnya sebagai
sebahagian daripada diet
yang rendah lemak tepu


TAHUKAH ANDA?
Protein soya terasing dihasilkan dengan mengeluarkan lemak
dan karbohidrat yang tidak dikehendaki dari kacang soya.
Kacang soya yang belum diproses mengandungi 40% lemak.


SUMBER : HERBALIFE HUB FEB 2014


HUBUNGI SAYA COACH PENGURUSAN BERAT BADAN
SHIMA : 017- 327 9436


hidup secara sihat,  coach herbalife malaysia, coach herbalife felda soeharto, coach herbalife tanjung malim, coach herbalife terbaik, jurulatih herbalife, ahli bebas herbalife, coach herbalife slim river, coach herbalife kuala kubu bharu, gaya hidup sihat, diet sihat, shake herbalife, JK1M, 1 Malaysia, fitness, resepi diet mudah,



No comments:

Post a Comment