Monday 23 March 2015

SAYA INGIN MENGURUSKAN BERAT BADAN, SAYA INGIN MEMILIKI KULIT DAN RAMBUT YANG SIHAT - PRODUK PENYELESAIAN KAMI

PENGURUSAN BERAT BADAN
Hidup secara Sihat


Makan Buah-Buahan dan Sayur-Sayuran Anda
oleh : Luigi Gratton M.D.,  M.P.H. 




Apabila ibu kita memberitahu kita untuk makan buah-buahan & sayur-sayuran, mereka memberi nasihat yang betul. Ia merupakan bahagian penting dalam diet kita, menyediakan pelbagai vitamin & mineral untuk pelbagai fungsi penting dalam badan.


   :) Tidak mendapat Mesejnya.
 Sejak beberapa tahun yang lalu, Jabatan Kesihatan Amerika Syarikat telah mencadangkan makan sekurang-kurangnya 5 hidangan buah-buahan & sayur-sayuran sehari. Namun, hanya 1 dalam 7 mencapai kuota ini. Malah 1 per 3 daripada orang dewasa Amerika makan hanya 2 hidangan buah-buahan & sayur-sayuran sehari & 4 kali lebih cenderung untuk memilih makanan ringan yang diproses. Pada hari-hari yang tertentu, kira-kira separuh penduduk tidak makan buah-buahan langsung. 

    :) Satu Busyel (http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=busyel) Sebab
Ada sebab untuk makan pelbagai warna dari rak hasil kebun. Buah-buahan & sayur-sayuran hampir bebas lemak, rendah garam & sumber serat yang baik. Sesetengah buah-buahan & sayur-sayuran, seperti lobak & tembikai, membekalkan vitamin A, yang membekalkan kesihatan mata & imuniti. Buah-buahan lain & sayur-sayuran seperti pisang & bayam, mengandungi kalium yang diperlukan untuk fungsi saraf & otot. Sayur-sayuran hijau seperti brokoli & asparagus, menyediakan vitamin B yang diperlukan untuk menukar  makanan kepada tenaga. Tetapi sayur-sayuran & buah-buahan mengandungi fitonutrien, komponen tumbuh-tumbuhan yang menggalakkan kesihatan. Kajian sainstifik  menunjukkan bahawa  boleh membantu melindungi 7 organ utama, termasuk mata, jantung, hati & kulit & ia juga boleh bertindak sebagai bahan antioksida.  

   :)  Perlindungan Antioksida
Penyelidikan semasa telah mengukur jumlah kuasa bahan antioksida pelbagai makanan, menyebut buah-buahan & sayur-sayuran sebagai berada di bahagian atas senarai. Antioksida melindungi badan kita daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan kepada membran sel. Bahan antioksida juga meningkatkan imuniti kita, membantu menguatkan otot kita & menyokong kesihatan tulang & kulit. Memandangkan makan hidangan harian yang disyorkan buah-buahan & sayur-sayuran yang kaya dengan produk Herbalife melindungi kesihatan anda dengan fitonutrien berkuasa & manfaat bahan antioksida yang ditemui dalam dalam 7 hidangan buah-buahan & sayur-sayur yang berwarna-warni. Ia juga menyokong organ-organ penting anda dengan menyediakan mereka dengan nutrien yang sama. 

Oleh itu,  cuba untuk memupuk tabiat makan banyak hasil kebun setiap hari. Ia adalah salah satu daripada bantuan yang terbesar yang boleh anda buat untuk badan anda.


Dr. Gratton juga berkhidmat sebagai naib presiden hal ehwal perubatan di Herbalife.
* Kenyataan-kenyataan ini belum dinilai oleh Food and Drug Administration. Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

SUMBER : http://health.herbalife.com.my/ms/health-articles/targeted-nutrition/fruits-veggies


HUBUNGI SAYA 
COACH PEGURUSAN BERAT BADAN 
AHLI BEBAS HERBALIFE
 
  SHIMA : 017 - 3279436


Coach Herbalife terbaik Malaysia, Herbalife tanjung malim, Herbalife sungai besar, Herbalife slim river, kurus, sarapan sihat, resepi kurus, Herbalife soeharto, Herbalife gedangsa, Herbalife sungai tengi, Herbalife kuala kubu Bharu, Herbalife kalumpang, Herbalife Proton city, Herbalife student, Herbalife Upsi, Herbalife politeknik slim river, gemuk, berisi, air, formula 1shake, Herbalife Felda, SKIN Herbalife, jerawat, kusam, 



No comments:

Post a Comment