Thursday 12 March 2015

TIP KECERGASAN HERBALIFE


MENGAPA PERLU AKTIF

 Aktiviti fizikal yang kerap mempunyai banyak manfaat. Ia MUJARAB dalam melawan STRES. Ia boleh membantu menjaga Berat Badan & mengurangkan risiko anda mendapat penyakit kronik yang utama. Faedah tambahan termasuk Tenaga semakin meningkat, Tulang & Otot yang lebih kuat, Tidur yang lebih nyenyak, Bentuk Badan yang lebih cantik, ransangan kepada kesejahteraan mental & perubahan dalam pandangan anda terhadap kehidupan.

Untuk TIP Pantas :

  1. Memperbaharui Komitmen Anda kepada gaya hidup yang sihat. Berfikir tentang meningkatkan jenis aktiviti yang berkesan untuk gaya hidup anda & yang boleh dibina masuk dengan mudah ke dalam hari anda. Pastikan anda membaca berita & maklumat       kecergasan, seperti artikel mengenai senaman ini. laksanakan pelan kecergasan anda hari ini !
  2. Senaman Aerobik penting untuk sistem kardiovaskular. Ia didefinisikan oleh pergerakan berulang-ulang seperti berlari, berenang atau berbasikal. Ia juga boleh menguatkan otot. Menggabungkan sedikit latihan aerobik & rintangan adalah lebih baik untuk rutin harian anda.
  3. Tetapkan matlamat kecil khusus yang anda boleh capai secara kekal (seperti mengurangkan 5 peratus daripada berat badan atau bersenam 3 kali dalam seminggu dan lain-lain). Minum Teh Hijau (yang membantu menggalakkan penurunan berat badan). Snek dengan makan buah-buahan & sayur-sayuran segar sepanjang hari anda.
  4. Senaman yang berterusan penting untuk otot & tulang yang sihat. Ia juga membina kekuatan. Ia didefinisikan oleh aktiviti dengan cetusan tenaga singkat, seperti angkat berat, bermain sukan bahkan menolak mesin pemotong rumput. sebaik-baiknya, anda memerlukan senaman rintangan & aerobik untuk memastikan badan anda beroperasi dikemuncaknya.
  5. Cara mudah berkesan untuk menjadi cergas anda tidak perlu menyertai gimnasium. Jika anda menjadi lebih aktif dalam kehidupan harian anda - seperti meletakkan kereta anda lebih jauh, mendaki tangga daripada menaiki lif, atau pun berjalan ke meja rakan sekerja & bukannya menghantar e-mel kepada mereka - anda akan menjadi cergas dengan lebih cepat.
  6. Metabolisme anda tidak menjadi perlahan dengan usia. Apabila seseorang itu meningkat umurnya, mereka kurang melakukan latihan kekuatan & boleh kehilangan jisim otot tanpa lemak. Lebih banyak jisim otot tanpa lemak yang anda miliki, lebih tinggi metabolisme anda - & lebih cepat anda kehilangan berat badan. Pertingkatkan tahap senaman & aktiviti setiap tahun, & anda akan pada masa yang sama mengekalkan kekuatan otot, mengekalkan metabolisme anda & memaksimumkan kehilangan berat badan yang sihat.
  7. Sekurang-kurangnya 30 minit aktiviti sederhana intensiti, sekurang-kurangnya 5 kali setiap minggu, akan menjadikan anda aktif secara fizikal. Anda boleh membahagikan setiap setengah jam kepada 3 sesi 10 minit. Jika 30 minit tidak boleh dicapai sekarang, mulakan dengan apa yang anda boleh lakukan & secara beransur-ansur menambahnya.
  8. Hidratkan diri sendiri dengan meminum sekurang-kurangnya 2Liter air setiap hari. Adalah lebih penting untuk minum air sebelum, semasa & selepas bersenam walaupun hanya senaman intensiti rendah ia masih memerlukan anda terhidrasi dengan baik.
  9. Berehat di antara waktu bersenam & memberikan masa untuk badan pulih.



















 AHLI BEBAS HERBALIFE
 
   SHIMA : 017-3279436




coach herbalife malaysia, coach herbalife felda soeharto, coach herbalife tanjung malim, coach herbalife terbaik, jurulatih herbalife, ahli bebas herbalife, coach herbalife slim river, coach herbalife kuala kubu bharu, gaya hidup sihat, diet sihat, shake herbalife, JK1M, 1 Malaysia, fitness, 





No comments:

Post a Comment